Gemelli prematuri

appena natu

Hè un fattu chì più di u 60% di i gemelli sò nati prima di 37 settimane di gestazione, vale à dì, sò gemelli prematuri. Questa cifra, furnita da l'Istitutu Naziunale di Statistiche, in u 2018, cresce à quasi una quandu si tratta di nascite multiple di più di dui fetus.

In diverse occasioni avemu parlatu, in tuttu stu blog, di u cumplicazioni chì sia per a mamma sia per u zitellu anu esse natu prematuru. Sta volta ci concentreremu di più quandu si parla di dui zitelli, ch'elli sianu gimelli o gemelli.

Gemelli nati prematuramente, quelli prematuri

prematuru

A gravidanza multipla hè più cumplicata chè quandu si tratta di un solu criaturu. Frà i più cumuni hè u travagliu prematuru è a nascita. Più hè numeru u fetu in gravidanza, più grande hè u risicu di nascita prematura. Se un criaturu, o dui, sò nati prematuri, ci sò organi in u vostru corpu chì ùn saranu micca cumpletamente maturi. In parechji casi anu bisognu d'aiutu per respirà, manghjà, luttà contr'à l'infezioni, è mantene a temperatura di u so corpu.

Babbi prematuri Sò divisi in sottocategorie secondu a so età gestazionale, i criaturi prematuri estremi anu menu di 28 settimane, sò particularmente vulnerabili; i prematuri assai, trà 20 à 32 settimane, è i pretermessi moderate à tardi, nascenu nanzu à 37. I gimelli prematuri sò di solitu chjuchi, anu un pesu di nascita bassu, menu di dui chilò è mezu. Alcuni di i vostri organi ùn sò micca pronti à affruntà a vita fora di l'utru è ponu presentà prublemi chì affettanu a vostra salute à cortu, mediu è longu andà,

Mentre hè veru chì i prublemi associati à i zitelli prematuri ùn sò micca troppu seri, alcuni indebulimentu cugnitivu chì hè di solitu rilevatu prima di l'età di cinque anni o pussibili prublemi di respirazione Quandu si tratta di gemelli, e cose diventanu più cumplicate, perciò averanu bisognu di passà qualchì tempu in una UCI neonatale. 

U stessu incubatore per i dui zitelli?

A maiò parte di i gemelli gemelli Hanu bisognu di un incubatore à a nascita. Diversi studii, cumpresu quellu presentatu da a squadra infermiera di l'UCI Neonatale di a Maternità HM Belén in A Coruña, cunfermanu chì u mantenimentu in u stessu incubatore hà benefici impurtanti per elli.

Cobedding hè una pratica chì cunsiste à tene gimelli prematuri in a stessa incubatrice o lettinu di riscaldamentu durante u so sughjornu in l'unità Neonatal. In modu logicu, hè necessariu pensà chì, se i fratelli anu passatu parechji mesi inseme in u senu di a mamma, toccendu è spartendu u listessu spaziu, ùn devenu micca occupà cubiculi diversi quandu sò nati.

Sta pratica di cobedding permette à i zitelli di mantene u so ligame speciale. Facilita ancu a sincronizazione di i periodi di sonnu è di veglia, favurizeghja u cusiddettu metudu canguru, basatu annantu à u cuntattu pelle à pelle, è l'allattamentu. D'altra parte, custituisce un sustegnu emotivu per e mamme è i babbi.

Altri prublemi associati à i gemelli prematuri

gimelli

Oltre à u travagliu prematuru, i gemelli pretermini ponu avè altri prublemi. Unu di i più cunnisciuti hè u sindrome di trasfusione fetale-fetale chì pudete avè intesu parlà, è chì accade in circa 15% di i gimelli chì spartenu una placenta.

Stu disordine si sviluppa solu in i gemelli monozigoti. Accade quandu i vini sanguini si cunnettanu in a placenta è devianu u sangue da un fetu à l'altru. Cù u tempu, u fetu destinatariu riceve troppu sangue, chì pò purtà à sovraccaricà u sistema cardiovascolare è causà un eccessu di fluidu amnioticu. D'altra parte, u fetu donatore più chjucu ùn riceve micca abbastanza sangue è hà una quantità ridutta di fluidu amnioticu.

Sindrome di trasfusione fetu-fetale hè trattatu durante a gravidanza eliminendu una parte di u fluidu in eccessu cù una agulla o attraversu una chirurgia placentaria. Ma à volte, pò esse necessariu di causà travaglii, è chì i gemelli nascinu prima di ciò previstu.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.