Sclerodermia in i zitelli: sintomi, cause è trattamentu

malatia strana

Scleroderma hè un malatia di a pelle autoimmune. Hè carattarizatu da un indurimentu progressivu di a pelle. Hè un malatia strana, chì u sviluppu hè assai cumplessu è chì ùn hè ancu cumpletamente chjaru. Affetta trà 200 è 300 persone nantu à ogni millione.

Vi diceremu chì sò e cause, i so sintomi, u trattamentu chì hè adupratu u più, è soprattuttu avemu da enfatizà cumu a sclerodermia affetta quelli di menu di 16 anni. Prima, vulemu indicà chì in questu articulu, cum'è parechji prufessiunali, sclerodermia è sclerosi sistemica seranu aduprati cum'è termini sinonimi.

Cosa hè a sclerodermia o a sclerosi sistemica?

malatie di a pelle

Avemu digià avanzatu chì a sclerodermia o sclerosi sistemica hè una malattia di a pelle d'origine autoimmune, in cui ci hè un indurimentu progressivu di a pelle, è in chì l'organi interni è i vasi sò ancu influenzati. Ci hè un inseme di malatie, cù diverse manifestazioni cliniche, chì sò assuciati da a presenza di rigidità di a pelle, chì sò chjamate sclerosi sistemica.

Ùn ci sò micca dati nantu à u numeru esattu di masci è di donne cù sta malatia, ma si stima chì 50 zitelli nantu à 100.000 svilupperanu una sclerodermia lucalizata. Questa hè a forma più cumuna di a malattia in i zitelli di menu di 10 anni, è affetta più ragazze. A sclerodermia sistemica in i zitelli hè menu di u 10% di tutte e sclerodermie.

Ancu se a causa di a sclerodermia hè scunnisciuta, pare chì a genetica hà un rolu impurtante. A teoria più largamente accettata hè chì i zitelli geneticamente suscettibili, vale à dì quelli chì anu certi geni, quandu sò esposti à certi fattori ambientali, chì sò chimichi o infezioni, attivanu i prucessi patologichi chì ultimamente portanu à sclerodermia sistemica.

Tipu di sclerodermia chì tocca u più i zitelli

sclerodermia

Sclerodermia hè largamente divisa in duie forme, secondu u gradu di participazione di l'organi interni: sclerodermia lucalizata, è sclerosi sistemica. U primu, u più "cumunu trà i zitelli" hè limitatu à a pelle è in certi casi si estende à i musculi, articuli è osse, chì in i zitelli ponu influenzà a crescita di l'osse è di l'articuli-

La A sclerodermia lineare, cum'è sottotipu di localizata, hè una forma cumuna in i zitelli. Hè generalmente attivu da dui à cinque anni, ma pò ancu durà più. Hè carattarizatu da un ispessimentu di lesioni di a pelle in bande o linee. Di solitu appare nantu à u troncu o i membri è hè limitatu solu à a mità di u corpu. Una sclerodermia lineare tipica hè a cosiddetta ferita di colpu di sabre.

La Morphea scleroderma hè a forma clinica più cumuna. In i zitelli sò visti cum'è zone di pelle ingrossata, di solitu di forma ovale, cun un centru più biancu è bordi viola. Cù u tempu diventanu più brunasgi. Queste lesioni cumpariscenu u più spessu nantu à u troncu è i membri. Hè dedicatu à sti tippi è à a sclerosi sistemica à a fine di ghjugnu, u 29, a ghjurnata mundiale di sta malatia per falla più cunnisciuta.

Trattamentu è altri prublemi

Salute in a zitiddina

U trigger di stu prucessu ùn hè micca cunnisciutu. Ma a sclerosi ùn hè micca contagiosa, nè ereditariaAncu se i fattori genetichi anu un rolu, ùn custituisce micca una malatia cancerosa. Succede à ogni età, ancu s'ellu hè assai raru in quelli di menu di 10 anni.

Ancu se puderia cunsiderata cum'è una "malatia benigna", cun cunsequenze fondamentalmente estetiche, allora diventa più cumplicatu, affettendu l'organi interni, finu à ghjunghje à una sclerodermia sistemica, assai rara in i zitelli è l'adulescenti.

Cum'è misure di trattamentu generale hè cunsigliatu evite l'esposizione à u fretu, traumatismu è stress. In quantu à e droghe chì sò applicate, ci sò risultati disparati, deve esse a squadra medica chì valuta megliu a situazione. In l'adulescenza, u sustegnu psicologicu hè cunsigliatu, è sempre una riabilitazione iniziale per evità contratture permanenti. L'idroterapia hè largamente usata cum'è trattamentu, cù ghjetti sott'acqua è esercizii generali in piscina à 36.5 ° C per 15 minuti.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.